Minggu, 01 November 2020

Timbalan Ketua Pemuda Pkr

Pendedahan itu dibuat oleh sekumpulan pemimpin MCA yang diketuai oleh Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang. Menerusi akuan Facebooknya Saifuddin yang juga Ketua Setiausaha PH bertanya mengapa tiada desakan daripada ahli Parlimen Pas berhubung.


Rv Saankar Posts Facebook

Dua Timbalan Ketua Cabang PKR Seremban.

Timbalan ketua pemuda pkr. Ketua Pemuda PKR itu berkata sayap pemuda parti itu berpegang kepada kenyataan rasmi yang dikeluarkan parti itu pada Rabu melalui presidennya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan. Saya tidak nampak cadangan Ketua Pemuda PKR itu sukar untuk dilaksanakan di Pulau Pinang kerana BN pun pernah melakukan penggiliran jawatan Ketua Menteri di Sabah untuk memenuhi kehendak semua pihak dan saya percaya jika cadangan itu diterima maka pastinya Pakatan Rakyat akan dapat memperkukuhkan lagi kedudukannya di Pulau Pinang. Setiausaha PKR bahagian Papar Awang Mumin Awang Marali 15.

Ini selepas Hilman malam tadi menegaskan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali. Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan Hamdan Taha. Ketua Pemuda Negara Saiful Bahari membidas Timbalan Ketua Pemuda PKR Syed Badli Shah Syed Osman yang melabel bekas timbalan presiden PKR Azmin Ali sebagai ahli politik paling jahat abad ini.

EMPAT Ketua Pemuda Umno bahagian di Melaka dipilih sebagai calon mewakili Barisan Nasional BN untuk Pilihan Raya Negeri PRN. Ketua Pemuda Negara Saiful Bahari membidas Timbalan Ketua Pemuda PKR Syed Badli Shah Syed Osman yang melabel bekas timbalan presiden PKR Azmin Ali sebagai ahli politik paling jahat abad ini. Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah Faizal Julaili 14.

Koodinator Majlis Pengerusi-Pengerusi Pimpinan Negeri MPN Johari Abdul turut mendakwa semua 14 ketua. Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat PKR Datuk Salehuddin Hashim 13. Timbalan Ketua Pemuda PKR Muhammad Hilman Idham berkata keputusan ini dibuat kerana ia adalah tradisi parti.

Angkatan Muda Keadilan AMK Selangor membantah sekeras-kerasnya keputusan menggugurkan Najwan Halimi dari mengetuai sayap pemuda PKR negeri itu. Susulan pengumuman oleh Timbalan Pengerang BN Datuk Seri Mohamad Hasan pagi tadi Pemuda Umno menzahirkan ucapan terima kasih kepada kepimpinan parti atas kepercayaan dan amanah yang diberikan kepada empat. Sebelum ini konflik tercetus apabila Ketua Pemuda AMK Akmal Nasir membelakangi tradisi dengan tidak mengundang Azmin sebaliknya menjemput penasihat PKR Wan Azizah Wan Ismail yang juga timbalan.

Dua pemimpin PKR yang turut didedahkan mempunyai saman dan saman tertunggak yang belum dijelaskan adalah Naib Presiden Tian Chua yang memiliki 53 saman manakala seorang lagi Naib Presiden Nurul Izzah Anwar memiliki 14 saman. Dalam satu kenyataan 14 Ketua Cabang AMK dan tiga Timbalan Ketua AMK Selangor menganggap keputusan itu dilakukan secara tergesa-gesa semberono dan tanpa sebarang. Mereka terdiri daripada empat Ketua Cabang PKR iaitu Rasah Port Dickson Jelebu Kuala Pilah.

Timbalan pengerusi BN Tan seri Muhyiddin Yassin akan mengumumkan calon BN Khamis ini. 6 ketua PKR negeri isytihar sokongan kepada Anwar. Selain Palanivel satu lagi nama yang disebut-sebut disokong oleh Umno untuk dicalonkan bertanding di Hulu Selangor ialah timbalan ketua Pemuda MIC V Mugilan.

Timbalan Ketua Penerangan PKR Manivanan Gowin berkata setiap kali berlaku kekalahan gendang akan berbunyi melalui kelompok. Akmal Nasir berkata ia bukanlah melibatkan tradisi seperti yang disebut pelbagai pihak sebaliknya hanya kelaziman penganjuran tahun-tahun sebelumnya. Saiful Bahari yang meninggalkan PKR untuk bergabung dengan Pemuda Negara yang diasaskan oleh bekas timbalan ketua Pemuda PKR Dr Afif Bahardin.

FMT Di sebalik konflik dalaman yang berlaku melibatkan pucuk pimpinan pusat PKR hari ini beberapa ketua PKR negeri menandatangani surat sokongan kepada presiden parti Anwar Ibrahim. Calon PKR Tan Sri Khalid telah diiringi oleh Presiden PKR Datin Seri Dr Wan Azizah Dato Dr Wan Ismail Naib Presiden PKR Azmin Ali Ketua Wanita PKR Hajjah Fuziah Salleh dan beberapa pemimpin PKR. Penamaan calon dilakukan di Dewan Orang Ramai Batang Berjuntai dimulakan dengan perarakan kedua-dua penyokong parti pada jam 800 pagi.

Menurut Ketua Penerangan PKR Negeri Yusuf Tapar rombakan segera perlu dilakukan dalam MPN bagi memastikan parti itu kekal relevan. Menurut kenyataan yang dikeluarkan secara bersama pada Ahad Pengerusi MPN Negeri Sembilan itu tidak berusaha untuk merancang bagi mengukuhkan penguasaan politik Pakatan Harapan PH untuk terus kekal. Tiga Ketua Pemuda Cabang Rembau Rasah dan Port Dickson.

Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan Muhammad Zahid Md. Timbalan Ketua Pemuda Dewan Pemuda Pas Malaysia Ustaz Ahmad Fadhli Shaari membidas Setiausaha Agung PKR Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail yang bertanya khabar RUU355 pada 7 Februari lalu. Ketua Timbalan Ketua AMK PKR keluar parti 18 April 2010 SHAH ALAM 18 April - Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat PKR cabang Shah Alam Norisham Manap dan timbalannya Muhamad Ali Mukhtar hari ini mengumumkan keluar dari parti itu.

Naib Ketua Pemuda PKR AMK Thiban Subbramaniam menggesa tindakan tegas diambil terhadap timbalan ketua AMK Hilman Idham. Sementara itu harakahdaily melaporkan Timbalan Pengerusi Perhubungan PKR Kelantan Abdul Aziz Kadir difahamkan Ketua Angkatan Muda Keadilan AMK Kelantan Wan Khairul Ihsan Wan Ahmad kecewa selepas hasratnya untuk dilantik sebagai Penyelia Dun Kuala Balah tidak tercapai menyebabkan dia kecewa. Kenyataan Timbalan Ketua Pemuda PKR Dr Afif Bahardin semalam menyatakan Pakatan Rakyat PR masih wujud bukan pendirian rasmi sayap parti itu kata Nik Nazmi Nik Ahmad.


Belum Ada Penyelesaian Atasi Pengangguran Rafizi Pengikut Presiden


0 komentar: